blogstudie door een niet genomineerde blogger in de categorie ” beste nieuwkomers”

17 11 2007

MIJN MOTIVATIE

Aan wat leeft onder “de menschen” wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ik moet me kunnen moeien of IK leef niet. En het leeft de laatste dagen. Onder de bloggers. De Clickx-verkiezing. Er wordt zelfs over “met modder gooien” en “door het slijk halen” geschreven. Wat een harde taal. Je vraagt je af wie er het meest wordt beroerd. De bloggers die niet genomineerd zijn of de bloggers die wel genomineerd zijn en er dan moeite mee hebben dat er ook “kritiek” komt.

Wat ik lees is algemene kritiek. Wat ik nog lees is ” ja zenne, mijn stem edde..” “Ik ken maar drie blogs van de genomineerden, dus ik heb voor één van die drie gestemd“. “‘t Een plezier is ’t ander waard“… Weinig gegronde “kritiek” dus, weinig neutrale commentaar, ik heb de indruk dat het stemmen gebeurt op basis van de persoon en niet van de blog an sich. Het enige interessante en “neutrale” wat ik tot nu toe gelezen heb is, hoe kan het ook anders, bij een familielid van mij – over genomineerde bloggers in de categorie “Beste persoonlijke blog”. *grijns*

Dus ALS ik me moei, wil ik me ook direct zorgvuldig en weloverwogen moeien. Ik heb de taak op mij genomen om ELKE blog die genomineerd is, aan een grondige studie te onderwerpen, er mijn “opbouwende” kritiek achter te laten en er een rapport over te maken. Het gaat hier namelijk over “een stem uitbrengen”, en dat doe ik nooit lichtzinnig!

Ik ken niemand van de genomineerden, ik ben onbevooroordeeld. Geen familie/vriendin/kennis/collega van. De meeste blogs kende ik en heb ik al eens bezocht of bezoek ik meermaals. Ik weet niet welke criteria Clickx hanteerde maar ik heb mijn eigen criteria vastgesteld. En ik wil ze u wèl communiceren. Duidelijkheid boven alles, dat bent u van mij gewoon.

MIJN CRITERIA

1. Gebruiksvriendelijkheid – Ik zie graag in één oogopslag wat er gepost is sinds de vorige keer dat ik er was en wat de reacties zijn. En het moet aangenaam voor de ogen zijn, dus geen minilettertype, geen “geroep”, geen schreeuwerige kleuren. Wat alinea’s er tussen, wat adempauze. (Ja, ik word al een dagje ouder.)

2. Lay-out – Heel belangrijk. Dat wil niet zeggen dat degenen met een eigen domeinnaam voordeel hebben tegenover degenen die hun blog lay-out uitlenen bij WordPress, Bloggen, skynetblogs etc. In dit geval hou ik rekening met de manier waarop ze omgaan met deze sjabloon weergaves. Ik hou van creativiteit. Van kunstzinnigheid. Van “iets aparts”. Af en toe een verrassend filmpje ertussen, met zorg uitgezocht. Een mooie foto. Een “prentje” om het wat op te fleuren. Sober en verzorgd. En ja, uitzicht is voor mij bijna zo belangrijk als inhoud. Ik zeg bijna, want een blog met de prachtigste lay-out maar zonder inhoud, daar heb ik ook niks aan.

3. Taalgebruik – Beoordeel ik streng. Verzorgde taal is zeer belangrijk voor mij. Blogs in verkavelingsvlaams, half-dialect, tussentaal, Gents, Thuis- en Familietaal kunnen voor mij écht niet. Tenzij het er helemaal over is natuurlijk en het de bedoeling is hierdoor een bepaalde sfeer (oilsjterse carnavalblog) of typetjes (Jèhan en Petrick!!) te creeëren. Of tenzij je Herman Brusselmans bent. De polemiek of deze taal nu kan of niet tegenwoordig en er een “Vlaamse taal” bestaat, doet er niet eens toe. Ik kàn het gewoon niet lezen, ik heb er geen plezier aan, ik gerder me enkel, net zomin als ik het kan horen. (behalve van mijn ouders en mijn eigen familie). Ik haak af.
Taal- en spellingsfouten wil ik door de vingers zien, omdat ik zelf weet hoe moeilijk onze taal is en ik er ook tegen zondig (vooral bij nacht en ontij), zelfs met de grootste aandacht die ik er aan besteed. Maar wanneer er sprake is van veel fouten zowel op taal- als op spellingsgebied, dan is de blog out voor mij. Woorden als “Dagdagelijks” en “kids” komen me de strot uit; “het kost duur” en “welk uur is het” kunnen écht niet!

4. Inhoud – Natuurlijk wil ik iets nieuws lezen; natuurlijk wil ik iets ànders lezen. Niet iets wat ik al in de krant las of op het nieuws zag, tenzij met een flinke dosis eigen inbreng. Een mening hebben is belangrijk. Een persoonlijkheid ook. Wanneer ik een tijdje een blog volg moet ik me kunnen een beeld vormen van iemand, of dat beeld nu correct is of niet. De bloggende persoon moet me spontaan voor de geest komen wanneer ik zijn/haar naam hoor/lees.
Zwangerschappen, kinderen, huisje-boompje-beestje verhalen interesseren me matig tot niet. Tenzij ze bijzonder grappig verteld worden of het gewoon over een niet-te-doene zotte familie gaat. (knettergek mag ook). Humor vind ik namelijk zéér belangrijk, zelfrelativering misschien zelfs nog meer. Er mag best wat met zichzelf gelachen worden. Maar buiten deze onderwerpen interesseert eigenlijk alles me (zie geetjes). Neen, ik lieg: voetbal en ski-avonturen, daar pas ik ook voor. Leer me iets! Themablogs vind ik ook interessant. (Politiek, cursiefjes, literatuur, natuur&tuin, reizen, muziek, etc…). Als er maar persoonlijkheid en eigen stijl uit spreekt.

5. Actie en reactie: een blog moet leven. Ik moet het gevoel hebben “ergens binnen te komen”, desnoods ongewenst. Het aantal “lezers” is GEEN criterium voor mij, want nergens is bepaald wat die cijfers/statistieken weergeven. Eén lezer die tien keer per dag terugkomt, zijn dat tien “bezoekers”? Tien artikels die gelezen worden door één lezer, zijn dat ook “tien” bezoekers. Zolang ik hier geen duidelijkheid over heb kan ik dit niet laten meetellen. Belangrijker vind ik de reacties. Veel, weinig, veelzeggend, nietszeggend. Reactie betekent dat je iemand aan het nadenken hebt gezet, dat je ze iets verrassend geboden hebt, dat je ze op stang gejaagd hebt, dat je een gevoelige snaar geraakt hebt, dat je posting een debat losweekt. Kortom, zoals ik het graag heb. Niet noodzakelijk hoeft daar nog een final reaction op te volgen van de gastheer/vrouw. En het minstens een paar keer per week updaten met nieuwe postings helpt ook om regelmatig terug te keren.


6. Lengte van de artikels – doet er niet toe, als het me interesseert lees ik hoedanook verder. (Dit punt is voornamelijk toegevoegd ingeval u mijn blog zou willen beoordelen aan de hand van mijn eigen criteria!) – En de eerste de beste grappenmaker die hieronder reageert dat lengte er wel toe doet en het in blogland vooral kort moet zijn, vliegt uit de klas! Je bent hier niet bij Goedele Liekens.

MIJN BESLUIT

Ik ben bezig met mijn ronde. Ik heb al twee genomineerden bezocht, bestudeerd en becommentarieerd in de rubriek “beste nieuwkomer”. Ik weet niet wanneer de laatste dag van de stemming is. En ik weet nog minder of ik zal rondgeraken tegen dan. Ik zal al blij zijn wanneer ik alle “nieuwkomers” met mijn bezoekje kunnen vereren heb en er mijn opbouwende kritiek kunnen achter laten heb.

Ik zal ze hier telkens updaten.

JURYRAPPORT

Ik bezocht vandaag:

Youth sentiment

Niets dan vuur

En ik ben mijn stem in deze categorie nog niet kwijt.


Acties

Information

53 responses

17 11 2007
Menck

Ik ben hoe langer hoe blijer dat ik niet genomineerd ben. 😉

O ja: mijn stemming bij ‘De Orde van…’ is gebeurd. Moge de beste vrouw winnen.

17 11 2007
gerda

Wij zijn samen blij. Verkiezing of niet, zag je gisteren de top100:

3/kerrekewere
4/gerdernissen (alhoewel ocharme, ik vond al dat ik zoooo weinig “kliks” “lezers” of “bezoekers” had (zie hoger), wat dan met degenen die lager stonden?)

Tweede punt: bedankt (alhoewel, dat is niet zo zeker natuurlijk).

18 11 2007
Daniel

Ik kan me aansluiten bij Menck: dat gedoe over die Clickx-wedstrijd komt me stilaan de strot uit, elk jaar opnieuw trouwens en elk jaar stoort het me meer.

Ook ik heb mijn stemplicht vervuld met betrekking tot de aanstelling van de nieuwe Moeder Overste der Douchekapjes.

18 11 2007
gerda

Daniel, misschien is Menck vooral blij dat hij niet genomineerd is omdat hij schudde en beefde bij de gedachte dat IK hem dan ging beoordelen…

:-p

Ik vind het wel iets hebben, zo wat polemiek en discussie… En ik vind dat de genomineerden opvallend lief blijven voor elkaar.

Zoals in de Miss-verkiezingen – allemaal vinden ze elkaar supersympathiek en allemaal vinden ze de andere de beste.

Wanneer je je opgeeft om genomineerd te worden, voor eender wat, al was het voor “De slimste mens” of om verkozen te worden als Miss Druif, ga er dan ook voor! Niet bescheiden, niet liefjes en vriendelijk. (Wel tegenover je kiezers natuurlijk!) Wees gewoon wat Hollandser op dit vlak! Grote bek! Morgen, wanneer JIJ verkozen bent, is er nog genoeg tijd om beminnelijk te zijn tegen de andere genomineerden (loooooozers!!).

Geef ons roddels, maak elkaar zwart! Vertel ons over de seks (sex)-en drugsverledens van de andere genomineerden! Zeg ons welke bloggers het virtueel met elkaar doen! Wie elkaars duimring draagt! Welke tattoo er op Iemke’s hoogstwaarschijnlijk zeer bekoorlijk achterwerk staat! Sensatie! Krantenkoppen!

Tsjakaaa!!

(we moeten toch weten wat schrijven…)

(Bedankt voor je stem, het onder de duiven van onze huidige hoofdredactrice schieten werkt alleen maar averechts voor mij!)

18 11 2007
muggenbeet

ik vind je criteria goed gekozen, al leg ik zelf veel de nadruk op originaliteit, creativiteit en humor. Heel dat clickx-gedoe loopt natuurlijk mank bij “de selectie van clickx”. Wie selecteert, met hoevelen zijn ze, zijn het mannen of vrouwen, welke criteria hanteren zij, ziijn het saaie computernerds of kennen ze ook iets van milieu, politiek, satire,…. ???? Waar is het juryrapport?

Om het een beetje in het belachelijke te trekken: misschien zijn diegenen wel verkozen die de clickx-redactie een goeie pijpbeurt hebben aangeboden? Er zijn geen aanwijzingen voor … noch voor de stelling , noch tegen de stelling.

nog succes met je door mij gesmaakte blog.

18 11 2007
delaru

En er zijn nog belangrijke dingen in het leven…

18 11 2007
blanche

Wat voor mij doorslaggevend is om regelmatig een blog te bezoeken is de schrijfstijl. Geblog over bloggen boeit me net zoveel als een modale achterdeur en toch vond ik dit een heel aangenaam leesmoment. Goed opgebouwd, heel leesbaar en doorspekt met de strijdvaardigheid die we van gerdernissen verwachten.
Enige affiniteit met de persoon die je vermoedt achter de blogger is ook een conditio sine qua non. Als ik geen herkenningspunten vind blijft mijn bezoek een eenmalig bezoek.
Tot zover de criteriabijdrage van een blogloze en dus per definitie objectieve lezer.

18 11 2007
tomlievens

Goedemiddag,

Wat je schrijft klopt als een bus. Ik daarentegen ben zeer chaotisch en kan het niet allemaal zo netjes op een rij zetten. Bij mij gebeurt alles op het gevoel wat mij regelmatig problemen oplevert. Zo zie je maar dat zoals mijn grootmoeder het uitdrukte: “Ons Heer moet zijn getal hebben.”

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

18 11 2007
sandrissimo

Ik erger mij niet aan “dagdagelijks” en het woord “kids” gebruik ik zelf regelmatig…
Ik erger mij wel aan “ik heb bang” en zo, of “ik ben woonachtig te…”, zo erg dat ik dat binnensmonds altijd verbeter als ik dat hoor!
Wat verkiezingen betreft, dat komt uiteindelijk altijd neer op populariteit, in plaats van “kunde”…

18 11 2007
oker

Wat een gezeur over die verkiezingen! Ik vind het allemaal maar opgeklopte lucht. Iedereen heeft zo z’n persoonlijke blogcriteria en sommige blogs komen blijkbaar al of niet bewust tegemoet aan de criteria van de massa. Blogs die winnen omdat zij hun halve dorp oproepen op hen te stemmen zijn kinderachtig, maar dat zegt dan meteen iets over de hele competitie en de waarde van de blog. Uiteindelijk draait het toch om je persoonlijk leesplezier. Niemand leest een blog omdat deze een prijs won.

18 11 2007
gerda

Sandrissimo, de voorbeelden die jij aanhaalt vallen allemaal onder de noemer niet-verzorgde taal en die bedoel ik dus zeker ook. Het is niet énkel “kids” en “dagdagelijks”, maar mijn artikel zou nog eens dubbel zo lang geworden zijn als ik de taalfouten stuk voor stuk moet opsommen. Ik verwijs jullie liever door naar de taaltips van Ruud Hendrickx…. (http://vrttaal.net/taaldatabanken_master/algemeen/home.shtml)

Verder, bedankt voor de bezoeken hier én de reacties, laat ze maar komen!

Maar ter info voor lezers die hier niet zoveel of nu voor de eerste keer komen en daardoor misschien helemaal mijn toon of stijl niet kennen:

Ik vind het zalig om stukjes als deze te schrijven, en de criteria zijn menens. En buiten het schrijfplezier dat ik er aan heb, is het ook gewoon een zeer goede denkoefening, om mijn geest te trainen zo te zeggen.

MAAR ik schrijf ook duidelijk: zelfrelativering!! humor!!!
Denk echt niet dat ik ook maar één ogenblik wakker lig van een (blog)verkiezing! Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd, dit is gewoon prettig!

Tis nen obby…

18 11 2007
luisindepels

ik stemde maar hou me niet bezig met waarom en cretaria. Nu ik vind gewoon leuk da stemmen. het brengt blogland weer in rep en roer

19 11 2007
Hola, de blogpolitie! — Michel Vuijlsteke's Weblog

[…] stelt criteria […]

19 11 2007
gerda

Ik heb mezelf wat aangedaan. De bezoekcijfers swingen de pan uit! Ik krijg er zowaar stress van, zoiets moeten de genominneerde bloggers nu ook voelen: gadegeslagen worden, gelezen worden, bekritiseerd worden.
Gedaan met hier rustig met mijn pantoffeltjes aan en in alle anoniemiteit wat onzin te verkondigen en mij te laten gaan in mijn klaagzangen. Neen, dank u, ik wil nooit genomineerd worden. Citius, altius, fortius… Niks voor mij.

Michel – waarschuwing,ook voor de andere genomineerden: met mijn aandacht trekken en mijn ego strelen alleen, komt u er niet – (ik ben omkoopbaar, veel geld onder tafel helpt WEL) – heeft op een paar punten gelijk, categorie “gebruiksgemak” heeft hij alleen maar vervolledigd. (dank u)

Categorie “actie en reactie”: moet ik hem ook bijtreden. Bij mijn eigen “blogpareltjes” staan zelfs een paar blogs waarop zelden of nooit reactie komt, maar dit geheel in de toepasselijke “sfeer” van de blog (eenzaamheid bvb). Ik vind reacties in die zin belangrijk dat ik het fijn vind bij iemand een reactie uit te lokken, en nog één en nog één. Helaas zijn de reacties op veel blogs inderdaad zelfs totaal naast de kwestie, of heeft men niet eens de moeite gedaan om de andere reacties te lezen op hetzelfde artikel, waardoor men in herhaling valt.

Het plan rijpt bij mij om de Clickx verkiezing over te nemen (manu militari) en zelf een jury samen te stellen. Met wat brainstorming in groep komen we vast en zeker tot de ideale criteria, zal men mijn dictatoriale neigingen wat kunnen intomen en zal ik mijn politie-uniform kunnen uittrekken. Onder andere Michel zal een waardig lid zijn.

En ik was ook van plan om mijn eigen blog nog eens kritisch onder de loep te nemen, toetsend aan mijn eigen normenlijst, die ik vanzelfsprekend ook op mij probeer toe te passen. Dat hebt u nog te goed!

*** Laat ik nu net zelf in een reactie op ZIJN log een taalfout (discutabel) gemaakt hebben! Te snel wou ik mijn grappige IK etaleren, kon niet wachten om op het knopje te drukken. Dedju!***

19 11 2007
pascal

Wat een stukje omhooggevallen pretentie ben jij zeg.

Een stukje onbenul dat meent hier eens te moeten bepalen hoe mensen moeten bloggen. Heb je je eigen blog al eens bekeken? Geklaag en gezaag, anders niks. Doe eens iets nuttigs met je leven! Get a life! En dan andere mensen gaan afbreken…

Wie denk je wel dat je bent?

19 11 2007
19 11 2007
raf

Gerda, dat zijn nu eens duidelijke en in een sierlijk Nederlands vormgegeven criteria.
Ik probeer er mijn voordeel mee te doen in een niet al te verre toekomst…

19 11 2007
Bart Van Belle

’t is in elk geval goed voor mijn bezoekersaantallen, zo’n beetje controverse. Merci, hé

19 11 2007
Da Dame

Ik heb al wel gestemd, en gewoon op datgene wat ik graag lees, wat voor mij aangenaam geschreven is en natuurlijk een beetje op kennis (want ik kende niet alle blogs) blogs die je vertrouwd zijn, hebben natuurlijk wel een stapje voor. Dat is algemeen geweten, want je vond ze al interessant voor je moest stemmen

x X x

19 11 2007
Da Dame

@ pascal: rustig blijven is ook altijd handig, en eerlijkheid ook?

19 11 2007
Zieltjes winnen-- Het Radiofonisch Instituut

[…] van gerdernissen heeft zelfs een hele waslijst criteria opgesteld die haar voor een blog doen vallen of niet. Puik, beredeneerd en je kan ermee akkoord […]

19 11 2007
ntone

Hier t zelfde als bij Sven. Get over it!

19 11 2007
Coltrui

Dat je blogs ‘recenseert’ op je eigen stek tot daar aan toe, maar ga je mening nu niet aan de hand van jouw subjectieve verslagen ventileren op betreffende blogs. Niemand zit daarop te wachten en jouw stem is (wellicht ga je nu schrikken) niet meer waard dan die van een ander…

19 11 2007
gerda

Het staat elke blogger vrij mijn reactie op HUN blog te verwijderen.

19 11 2007
Coltrui

Het spijt me, maar het lijkt wel alsof je gedroomd hebt dat God plagetrappeld is door een kudde kamelen, en je plots wakkergeworden bent met de gedachte dat jij hem moet vervangen of zoiets.

Maar goed. Reactieluiken weghalen? Nee hoor, doe rustig verder. De stem van Strenge gerda: wie die krijgt, wint niet alleen de verkiezing, maar heeft potverdorie een serieuze referentie om op zijn of haar CV te zetten!

19 11 2007
Coltrui

Ja, ga je je reacties aanpassen terwijl ik er op aan het antwoorden ben? Moeilijk converseren zo, hoor… 🙂

19 11 2007
Greet

Grappig, mensen die niet kunnen tegen verliezen en dan maar giftig commentaar op de wel genomineerden geven 😛 Mensen die uit hun rol vallen zoals hier, zijn wat de jaarlijkse blogverkiezingen interessant maken!

19 11 2007
schaakmatt

Waarom is onze website niet genomineerd?
http://devriendenvanmatt.wordpress.com Duidelijk, net taal gebruik, belangrijk onderwerp, wat duidelijk wordt weer gegeven in de inhoud. Ik zie niet in waarom wij niet een plaatsje in je lijstje krijgen.

19 11 2007
Michel Vuijlsteke

Gerda: doén, die verkiezingen overnemen!

Ergens een pagina opzetten, en iedereen laten inzenden. Dat hebben ze vorig jaar ook gedaan met die Bwards!

20 11 2007
gerda

Tja coltrui,ik kan er ook niet aandoen dat je aan je scherm gekluisterd zat om te zien wanneer ik een opmerking ging geven en dan à la minute je nieuwe inzond wanneer ik mijn reactie één second “gepubliceerd” had, me direct bedacht en ze direct “aanpaste, “verbeterde”, omdat ik eigenlijk niet graag in de clinch ga met mensen zoals jij.
Valt niet mee te praten.
Maar toch even goeie vrienden. Je hebt een mooi blogje. Over kindjes en zo, ik zal nog eens op bezoek moeten komen.

20 11 2007
Stijn

Zo lezen wij het graag.

20 11 2007
gerda

Bruno Bollaert blijkbaar minder.

http://blog.volume12.net/4085.htm

BTW, ik héb inderdaad mààr een HSO diploma, heb ik ooit iets anders gepretendeerd? En als ik zo lees wat sommige mensen mét een diploma schrijven ben ik er nog fier op ook. Maar ik zal de humor wel niet snappen waarschijnlijk. Te dom.

Ik vind me dan ook niet waardig (ik zou niet durven) om een reactie te schrijven op ZIJN blog, wat een gifgespuw zeg en waarom? Wat heb ik u misdaan, Mijnheer Bollaert?? Veel gedoe om niks (hé zeg, ik heb dat verstaan, da engels seg!!!! En dat zonder diploma!! geweldig ééééééé!!!)

En hemel, ik zit ook al in een complot met Sven, miskien kunnen we onzen boterham gaan verdienen als komisch duo…!!

Ik blijf met stijgende verwondering toekijken hoe “gestudeerde” mensen sneller in de pen kruipen, zich opwinden en zich drukker maken om een onbenullige blogverkiezing dan om grote maatschappelijke problemen.

20 11 2007
Stijn

Als het een troost mag zijn, Gerda: deze kermis keert ieder jaar terug. Ge kunt er bijna uw klok opgelijk zetten.

20 11 2007
blanche

En nog een troost Gerda: niet alle “gestudeerde”mensen zijn slim. Zelf ben ik ook te dom om te begrijpen waarmee je de bloggemeeschap zo hebt geschokeerd. Ik lees enkel dat, jij Gerda, een blog goed vindt als hij aan deze en gene voorwaarde voldoet. Nergens lees ik een persoonlijke aanval en toch veroorzaak je zoveel commotie.
Ik volg het niet enkel met verbazing, ik vind het zelfs beangstigend want dezelfde malafide hersenkronkels worden ook gemaakt voor dingen die wel belangrijk zijn.

20 11 2007
Lien

Inderdaad, een jaarlijks terugkerende kermis.

En ieder jaar worden de mensen die een beetje commentaar durven hebben op de genomineerden direct afgunst aangesmeerd. Zeer spijtig is dat.

Go, Gerda!

20 11 2007
Coltrui

Ja hoor gerda, ik zat waarlijk aan mijn scherm gekluisterd in volle afwachting op een reactie van Hare totaal verstoken van narcisme Hoogheid.

Mag ik je aanraken, trouwens? Heb ik weer een wild verhaal. Jezus, hoe belangrijk kan je jezelf voelen…

20 11 2007
gerda

Stijn, jij hebt als ondertitel op je blog:

“Het beste weblog ter wereld!” Hoe durf je!

Ziet er interessant uit, ik wist niet dat je een blog had!

Je tante.

20 11 2007
gerda

“Woonachtig” vinden ik een triestig en griezelig woord. Maar nu gaat ik rap naar mijn erf om wat in mijn Vlaamse klei te wroete.n..

20 11 2007
Imke Dielen

Met die criteria raakt mijn blog zeker niet door de Gerda-keuring ;). Ieder zijn zin en zijn manier van oordelen. Als genomineerde heb je daar eigenlijk weinig tot niets over te zeggen.

Bloggen is leuk, een prijs winnen is ook leuk maar geen doel op zich.

20 11 2007
nel

En bloggers lezen nog steeds graag over bloggen en bloggers!

21 11 2007
tomlievens

Goedemorgen,

Wat een gedoe rond dat studeren. Alsof mensen die niet “gestudeerd” hebben allemaal een bende stomme runderen zijn. Wakker worden bepaalde mensen, ook niet “gestudeerden” kunnen er wat van.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

21 11 2007
Imke Dielen

Ps: ik verwacht je bezoekje 😉

21 11 2007
annetanne

Grijns…
Ik beken, ik ben ex-genomineerde van Clickx, ik weet al lang niet meer uit welk jaar dat dateert.
Waar ik die nominatie te danken had is mij nog steeds een groot raadsel. De verkiezing was nog jong, en wellicht hadden ze elke aangemelde website (bij mij was dat de schuld van manlief) een nominatie gegeven omdat ze anders hun 100-tal nooit rondkregen.
MSN sponsorde toen de verkiezing nog (nu misschien ook), en ik heb na mijn nominatie heel hard mijn best gedaan om op elke pagina van mijn site een slogannetje te plaatsen in de trant van ‘in a world without walls and fences, we don’t need Windows and Gates’, en manlief verboden om tegen wie dan ook met een woord over die nominatie te reppen…
(Je doet als linux-gebruiker toch alles om je zeker niet te laten verkiezen in een door de concurrent gesponsord event? – niet dat ik ook maar enige kans maakte)

Maar tegenwoordig is die verkiezing blijkbaar bloedserieus, alvast voor de genomineerden… Mensen, ik vind het prachtig om de opwinding en het gebrek aan zelfrelativering te zien hier in sommige commentaren.

23 11 2007
Askatasuna » Blog Archive » Gereutel van het jaar

[…] de bloggers en dus bleef er enkel nog mekaar over om de pijlen op te richten: al dan niet gesmaakte recensies van de genomineerde blogs, “Spam“mails om stemmen te ronselen , en steeds diezelfde […]

23 11 2007
Eventjes gesloten… « De orde van de douchekapjes

[…] alle perikkelen omtrent (hoofd)redacteurschap, blogverkiezingen en de daaropvolgende zenuwinzinking van een van onze leden trekt de ‘Orde van de […]

24 11 2007
het beste van deze week | AnneTannes Kruidenklets

[…] stip op één staan de stukjes van Gerda en van Sven (lees zeker zijn ‘interview met een niet-genomineerde blogger‘) over de […]

24 11 2007
LVB

U hebt mijn volle steun voor punt 3, mevrouw Gerda! Ik zou hier normaal niet op reageren, maar nadat ik elders een frontale aanval op puntje 3 had gelezen, wou ik hier toch even mijn solidariteit komen betuigen.

4 12 2007
lamazone

Ik ben ontgoocheld dat je je initiële bezoekronde niet verdergezet hebt. Een criterium van een goede blog is consistentie en opvolging imho.

4 12 2007
gerda

blog is dood mijnheer…

10 12 2007
Annette

U moet toch echt niet overdrijven: ook uw taalgebruik is bij lange na niet correct.

10 12 2007
gerda

Anette, ik denk niet dat je echt weet waarover het hier gaat, je hebt nog veel te lezen om de achtergrond te kennen en dan vooral op àndere blogs.

Ik wou er niet meer op terugkomen maar dit kan ik niet laten passeren: ik WEET dat mijn taalgebruik niet correct is, dat beweer ik ook nergens. Ik stel enkel dat ik graag blogs lees die vlot en goed geschreven zijn. Mag dat even ja? Ik koop ook geen stationsromannetjes. Ik lees ook nooit Het laatste nieuws bijvoorbeeld. Dat is toch mijn vrijheid, of niet? Net zoals iedereen de vrijheid heeft om te bloggen maar daarom hoef ik die blogs toch niet te lezen of ze goed te vinden? En iedereen die mijn blog al een tijd leest en volgt weet dat ik de eerste ben om mezelf in vraag te stellen en te bekritiseren. En mijn laatste stukje in de reeks “blogstudie” zou een bespreken en “afbreken” geweest zijn van mijn eigen blog, maar zover is het niet meer gekomen.
Tot slot: iedereen die kinderen heeft, of die nu vijf jaar of vijftig jaar oud zijn, zou moeten begrijpen waar ik het diepst in geraakt ben en wat me het meest kwaad gemaakt heeft. En voor de zoveelste keer: NIET door gegronde kritiek (die heb ik denk ik niet eens gekregen op het stukje waar het hier allemaal om te doen is). En voor de zoveelste keer: daar leer ik alleen maar uit!

Misschien wil u eens de inhoud van mijn mailbox lezen? Dàn zou u weten waarop ik me baseer.

En nu eens en voor altijd case closed wat mij betreft. Ik heb nog wel wat anders te doen.

Slaapwel allen!

17 12 2007
Blogroll-schoonmaak | AnneTannes Kruidenklets

[…] maar niet in de verleiding te komen?) zijn hele blog gedelete. Gerda heeft besloten niet meer te gerderen, maar slaakt nu en dan een zucht. Toch laat ik de link naar haar oude blog nog even […]

22 11 2008
Marc Zandecki

bestaat er ook zoiets als beste stadsblog? Ik heb jou criteria gelezen. Maar moet er wel bij zeggen dat taal dynamisch is, en niet statisch zoals de dikke vandaelen of dat geen wat je op school leert. Zolang we elkaar maar verstaan.

Plaats een reactie