HELP – adoptiemoeder gezocht voor mijn zoon!

20 11 2007

Ik wil mijn zoon afstaan voor adoptie. Hij is in aanbieding én het is een buitenkans. Veel werk heb je er niet meer aan. Dat is al opgvoed en wel. Ik kan er niet van klagen.

Dat is proper. Proper in al zijn dingen. Proper in ’t spreken en proper in ’ t schrijven. Proper van aangezicht, voeten en handen. En proper van ogen, neus en tanden*.

Dat is op zijn eigen. Dat is zelfstandig. Toen dat geval zes was trok dat al alleen naar de bibliotheek waar hii de bibliothecaris aankooptips gaf. Dat zette op zijn negende de ambtenaar van de jeugddienst op zijn plaats toen ze een spellingsfout maakte bij het uitschriijven van zijn Grabbelpas. Dat ging alleen stage-aanvragen doen en solliciteren, dati s wat anders dan dat jong grut van tegenwoordig dat hun moeder meeneemt tot aan de receptie of voor de deur met de auto afgezet wordt.

Dat laat u gerust. Ge moet er niet naar om zien. Dat woont al tien jaar alleen en wast zelf zijn onderbroeken en kousen en de rest. En strijkt zijn eigen hemden. En dat komt u nooit lastigvallen in ’t weekend of mee aan tafel schuiven. Ge zijt gerust. Ge ziet hem niet, dat belt niet of niks.

Ik toch moet ik dat niet meer hebben, dat ding. En ge ziet, eigenlijk is’t gewoon een formaliteit. Noem hem uw zoon, laat hij u zijn moeder noemen en laat dat op papier zetten en ’t is genoeg. Een beetje zoals Foster Parents, maar dan zonder dat ge geld moet geven, want een eigen inkomen heeft hij ook. En ge kunt u een beetje een tweede Madonna of Angela Jolie wanen, én trendy, ‘ tis namelijk in, adopteren, maar dan zonder de lasten.

Dus, wie hem wil hebben mag me mailen. (En hem ook want vanzelfsprekend zal hij ook zijin gedacht kwijtwillen over u.)

Als hij de perfecte zoon is, waarom wil je hem dan afstaan” zal u zich waarschijnlijk afvragen. Wel, ik ben dat beu. Beu dat ik mijn gedacht niet mag zeggen op zijn blog. Dat wordt namelijk niet-gedaan. Het mag niet. Verboden door de àndere afdeling van de blogpolitie, de BP5. Moeders en zonen, vaders en dochters, die elk hun blog hebben en af en toe eens linken naar elkaar en elkaar eens gelijk geven, dat is verboden.
Koppels wel. Dat mag. Dat is schoon. Dat is liefde.
Ik heb dat niet gewild hé dat jullie dat wisten. Terecht, want wie wil er nu geassocieerd worden met een dergelijk sujet. Maar. Jullie hebben er zelf naar gehengeld. Tot Sven uiteindelijk tot een openbare bekentenis overgegaan is en toegeven heeft dat ik zij moeder ben (voor hem geldt natuurlijk hetzelfde. Denkt u dat hij trots is op een oud grommelwijf?)

Dus, wanneer hij mijn zoon niet meer is, mag ik eindelijk ook mijn commentaren kwijt op zijn blog zonder dààr weer commentaar over te krijgen.

O, en onder ons gezegd en gezwegen, wist u trouwens dat ook mijn halfbroer (mijn vader heeft ons in de steek gelaten toen ik twee was), mijn dochterke dat ik afgestaan heb bij haar geboorte omdat ik nog maar veertien was, mijn nonkel langs moeders kant die in de politiek zit, mijn kozijntje die kan rijmen en dichten en mijn naar België uitgeweken Nederlands nichteke hun eigen blog hebben? U kwam er zeker al eens op bezoek!

En neen, ik ga u geen links geven om weer niet beschuldigd te worden van favoritisme en belangenvermenging. U kan het zelf wel uitvinden. ’ t Is niet moeilijk, ’t is heel gemakkelijk. En misschien vind vindt u nog een paar familieleden meer.’ t Zijn de blogs waar ik lovende commentaar geef, vleiende opmerkingen en positieve reacties.

*vrij naar Simon Van Beaumont 1574-1654


Acties

Information

13 responses

20 11 2007
Droepie

Gerda, het lijkt me niet verstandig.

Bij Woestijnvis hebben ze een tekort aan de moeder-zoon combinatie om deel te nemen aan de Pappenheimers.

Schrijf je in, je kan nog geld verdienen aan je zoon!

20 11 2007
blanche

Ge moogd em ebben, uwe zoon, want tis enen die zij gedacht zegt en daar ebde niks as ambras mee. Gebd em nie geleerd dat em altijd moe knikken en zwijgen. En nu zitte met de gebakken peren en wilder vanaf.
En als ge zelf zo een verkiezing houdt dan stem ik nie voor u want gij ebt criteria en daar ebde ook niks as ambras mee. Ik stem voor de douchekapjes dat zijn tenminste deftige dames die hunne wereld kennen. Gaat daar maar nekeer in de leer.

20 11 2007
Het Radiofonisch Instituut

Ge moet u dat allemaal zo niet aantrekken. Wees blij dat je een bloggende zoon hebt. Hoewel, die zoon mag eigenlijk nog blijer zijn met zijn bloggende moeder.

20 11 2007
SveN

@droepie: die Pappenheimers zijn al achter de rug, drie jaar geleden zaten we daar al samen wijsneuzig en betweterig te zijn (met eigen criteria!).

Zijn er al kandidaten dat ik van dat grommelwijf vanaf ben?

20 11 2007
Coltrui

‘Misschien vindt u’ schijft een mens die taal belangrijk vindt met -dt. ’t Is maar een tip.

20 11 2007
gerda

we zullan der in te koetomst op letten en in het vervolg altijd goed schijven.

Dank u zeer voor de tip, ik wist dit niet. (dom ziede) En ik heb het schoon verbeterd. Met rode stift.

20 11 2007
Coltrui

Kom op, laat me je nu niet in het heetst van de strijd betrappen op humor hé?🙂

20 11 2007
nel

SveNeken, ik zal u wel adopteren zulle jongen! Ik zal u ook ne keer rap heropvoeden, al dat zelfstandig gedoe, dat is niet goed voor ne zoon. Smijt al u openbaarvervoerabonnementen maar rap weg, ik zal u wel overal naartoe voeren. En u komen halen ook
En de kinderen zelf hun onderbroeken laten wassen en dan zit dat nog te zagen! Jongen toch, hoe hebde gij dat eigenlijk nog zolang vol gehouden.
Moet ik sebiet nog achter u kommen? Nog wa warme melk met honig voor dat ge gaat slapen? Moet er morgen choco op uwen boterham?

20 11 2007
gerda

@droepie: de talentscouts van Woestijnvis waren ons komen zoeken, ik ben om dezelfde criteria gekozen als Annelies Rutten, die ook eens als een onbekende deelnam: goodlooking, stijlvol, intelligent met een beetje warhoofdigheid en uitermate grappig, alleen ietske ouder. En Sven natuurlijk idem dito zonder de warhoofdigheid maar met de jeugdigheid.
Sindsdien is het een beetje naar mijn hoofd gestegen.

20 11 2007
gerda

alleee blanche, ge gaat daar nog veel profijt mee doen zenne…

En Nel, zijde daar weer, nu ook mijn zoon nog komen inpikken, ik stel hem zelf voor, dat wel, maar niet aan u! En we hadden het toch bijgelegd of heb je mijn reactie niet gelezen?

En Peter, wees gerust, ik kan hier alleen maar om lachen, ik beken, 10 sec heb ik moeten slikken, maar dan was het over. Er zijn andere dingen in het leven waar ik me druk over maak!

Ik zie u allen graagl! Vrede! Mahatma Gandhi! (Ik weet niet wat dat is, maar dat klinkt precies goed als strijdkreet)
En ik moet dringend mijn baard scheren, dat is al van in de jaren zestig geleden!

21 11 2007
nel

Altijd familie en zaken gescheiden houden, geetje!

21 11 2007
Pierre du coin

Gerda, is er enige vorm van garantie voorzien bij overname? Naar het schijnt vertoont het voorwerp reeds enige mankementen (angina)?

En al eens gedacht om hem op E-bay te zetten? Kunnen we (= potentiële overnemers) tegen elkaar opbieden. Het zou zijn zelfgevoel ook wel deugddoen, zo’n opbod. Dan zit er voor jou ook nog een leuke “ouderbonus” aan vast😉

21 11 2007
Artemis

Jammer van die ontbrekende links. ik wilde graag even bij nonkel gaan kijken.

Geef een reactie

