ziededatdanniet??

9 11 2007

Het forum is geopend, zei ik u!

https://gerdernissen.wordpress.com/2007/10/29/wat-u-niet-mocht-lezen-op-het-forum-bij-peeterspichal-op-radio1/#comment-3145

Gemakshalve plak ik hier mijn reactie van 7 november 23.47 u op de reactie van Sven Pichal op mijn blog:

Dank u Sven voor de verhelderende uitleg, ik heb dus verkeerdelijk gedacht dat het er mee te maken had dat jullie misschien dachten dat ik een flauwe grappenmaakster was door met mijn eigen naam te reageren. Die lokt namelijk regelmatig zo’n reactie uit. Mijn excuses en fijn dat je dit hier zelf even komt verduidelijken.

Tegelijk bespaart jouw bezoekje (je komt toch nog even kijken of ik gereageerd heb?) me een mail naar jullie (Pipa dus): ik wou deze morgen namelijk vragen (maar door te druk niet gelukt) om eens uit te zoeken waarom de prijs van de benzine nog steeds mag aangekondigd worden met drie cijfers na de komma.

Was er geen richtlijn of verplichting bij de invoering van de euro dat men tot twee cijfers na de komma moest afronden?
Is dit om ons psychologisch te misleiden over de prijs van de benzine?
1,249 eur per liter “ziet” er immers goedkoper uit dan 1,25 eur. Omgekeerd gaat het ook natuurlijk ook op: 1,252 is meer dan 1,25 afgerond, maar betalen we dan toch 1,252? Ingeval we 50 l tanken is dat 10 cent verschil.

Of is er gewoon een hele simpele uitleg voor en/of wetgeving over?

We kunnen meteen de topic hier starten.
Het forum op “gerdernissen” is nu geopend!
Niet drummen en niet allemaal tegelijk!


Acties

Information

2 responses

9 11 2007
peter

Ik tank altijd voor vijftig euro . vroeger voor veertig .

9 11 2007
nel

Ik vindt geen spellingsfouten op deze blog en heb nog nooit opgemerkt dat benzineprijzen met 3 cijfers na de comma worden aangeduit.

Geef een reactie

