de mop van de dag

7 11 2007

Wanneer ik in Leuven verblijf vertrek ik om kwart voor zeven om de file voor te zijn.
Ik sta dan op om zes uur.
Vanmorgen was ik echter nog bijzonder moe toen de wekker afging.
Ik dacht dat de derde keer op rij zich al deed voelen.
Ik heb zeven weken kunnen uitslapen.
Wanneer ik vertrek foeter ik omdat het al vijf voor zeven is.
Tien minuten maakt het verschil tussen file en geen file.
Wanneer ik op de E40 kom merk ik dat het uitzonderlijk rustig is.
Blijgemutst rijd ik tegen 120 km/u vroem vroem.
Twintig minuten later sta ik aan Meiserplein.
Nog tien minuten later sta ik op de parking van het bedrijf.
Ik hoor Annelies Beck zeggen “het is bijna half zeven, zo dadelijk het nieuws”.
Ik lach en denk, mens het is half acht, weeral fout.
Ze insisteert echter en zegt dertig seconden nadien: “Het is half zeven, het nieuws”.
Twee keer op rij, hier klopt iets niet.
Ik kijk op mijn uurwerk.
Ik kijk op mijn gsm.
Half acht.
Ik bel E. “Hoe laat is het?”
“Half zeven, waarom?”
“Ja waarom, ik heb me vergist. Alles is nog zomeruuur bij mij. Waarom zei jij niets?”
“Ja, wat zou ik me moeien wanneer jij vertrekt, ik dacht, ze zal wel weten wat ze doet.”
Neen, ze weet dus niet wat ze doet.
Maar ik kan er mee lachen en zie er alleen maar het voordeel van.
Ik ga binnen, de code van het alarm is veranderd, dat had men ons laten weten.
Ik heb ze niet genoteerd.
Dertig seconden later gaat er een onvoorstelbaar luide sirene.
Zo dadelijk krijg ik de alarmcentrale aan de lijn.
Ik bel naar onze receptioniste.
Ik begrijp niets van wat ze zegt door het onvoorstelbare lawaai.
Tegelijk hoor ik bij haar ook ergens een hels lawaai.
Het alarm bij haar thuis gaat ook af.
Oef, sms met de code.
Ik ben binnen.
Tien voor zeven.
We beginnen om negen uur.

Gelukkig is iedereen op de hoogte dat ik er ben.
En is iedereen wakker!


Acties

Information

11 responses

7 11 2007
Cupido

Ik heb deze morgen naar de dokter moeten gaan: ik lag in een knoop van ’t lachen !!!

7 11 2007
tomlievens

Goedemorgen,

Je baas kan je in ieder geval niets verwijten, die kerel moet denken dat jij de meest gemotiveerde werkneemster van het bedrijf bent.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

7 11 2007
Daniel

Je gaat vanavond toch een stukje vroeger naar huis?

7 11 2007
nel

’t Is, geloof ik, niet de eerste keer dat zoiets je overkomt hé? Maar toch weer grappig, vooral dat alarm.

7 11 2007
Sven

Op school daagde gisteren een Turkse moeder op om 7u25. Ik dacht ‘Ocharme, niemand heeft die vrouw op het winteruur gewezen en misschien weet ze zelfs niet wat dat is. Ze leeft al een week in een andere tijd zonder dat te beseffen. Haar leven heeft plaats in een zekere geïsoleerdheid waardoor ze nu pas ontdekt dat ze niet ‘mee’ is.’

Uiteindelijk vergiste ik me, die vrouw was gewoon vroeg.

Maar wat moet ik hier dus van denken?

7 11 2007
liesbeth

ja, vergissen is altijd mogelijk.
Ik ging vanavond naar een optreden in Brugge. toen ik plaats wou nemen wees men mij er op dat ik een dag te vroeg was ! Het optreden is pas morgenavond. Ik heb dus een heel mooie avondwandeling gemaakt in de stad, en ben dan huiswaarts gereden. Mijn kids wezen mij er op dat ik nu toch echt wel oud begin te worden !!!Hoe dan ook ik heb toch iets leuks om naar uit te kijken voor morgenavond

7 11 2007
Annemie

Het zal je maar overkomen!
Was je vroeger thuis dan gewoonlijk?

8 11 2007
opzoeknaar

Geen dagelijkse postings meer, twee artikels in kinderlijke opstelvorm (wel leuk), geen kritiek, geen gerdernis. Lief en braaf.

Wil de echte Gerda nu opstaan?

8 11 2007
nel

Gerda heeft naast haar gerderkant en kritische kant ook een leuke kant, en een lieve kant, en een brave kant.
Ziehier de echte Gerda.

8 11 2007
delaru

Jazeker !! Je moet er alleen vroeg voor opstaan !

9 11 2007
gerda

Neeeen Daniel en Annemie, ik ben vandaag lekker op tijd gestopt, veel fijner op een vrijdagnamiddag!

Geef een reactie

