’t was vandaag weer eerste werkdag

5 11 2007

Vandaag ben ik opnieuw gaan werken.
Dat was lang geleden.
Voor het eerst sinds zeven weken.
Het leek een beetje de eerste schooldag.
Er zijn drie collega’s weg.
Ik heb er minstens zeven collega’s bij.
Ik moet ze nog eens tellen.
Dat heb je met bedrijven die steeds groter worden.
Mijn eigen afdeling wordt ook uitgebreid.
Tot nu toe bestond mijn afdeling uit één persoon. Ikzelf.
Maandag begint er een nieuwe werknemer.
Wordt dat even spannend!
In de hiërarchie van het bedrijf kan men dus stellen dat ik nu afdelingshoofd ben.
En dat allemaal met enkel een secundair diploma.
Ik heb het werkelijk waar ver geschopt.
Er stonden bloemen op mijn bureau.
Er ligt ook zeer veel werk.

Iedereen was heel blij dat ik terug was.
Ik ben namelijk zeer geliefd.
Ik heb de hele dag gemeet en gegreet.
Iedereen kwam even informeren hoe het met mij was.
Ik ben namelijk ook de oudste en trouwste werkneemster.
Het was even wennen met al die nieuwe gezichten.

Zo verliep mijn eerste werkdag.
Ik reed nadien moe maar voldaan naar huis.
O was het maar alweer morgen!


Acties

Information

10 responses

6 11 2007
blanche

Het is natuurlijk maar een indruk en indrukken zijn altijd subjectief, maar toch lijkt het of die terugkeer net iets minder dan van harte was….

6 11 2007
annetanne

Je schrijfstijl hier is onovertroffen…

6 11 2007
nel

’t Is een harde wereld daarbuiten, Gerda!

6 11 2007
Daniel

3 collega’s weg en 7 collega’s erbij op 7 weken tijd? Toevallige samenloop van omstandigheden of is het bedrijf echt wel te groot aan het worden om nog gezond te zijn?
En nu spreek ik even in eigen naam: het is niet omdat je de trouwste werknemer bent, dat je automatisch op handen wordt gedragen en met respect wordt behandeld. Ik walg almaar vaker van bedrijven die er prat op gaan een eigen ‘bedrijfscultuur’ te hebben.

6 11 2007
Menck

Bespeur ik daar een weinig sarcasme tussen de regels? Wat er ook van zij: het leest als een (goed!) gedicht.

6 11 2007
tomlievens

Goedemorgen,

Bestond de zesdaagse werkweek nog maar, ach de goede oude tijd.

Vriendelijke groet van de Spaandera voor de Vlaanders

6 11 2007
oker

Wat lief!
En ik raak wel erg nieuwsgierig naar het bedrijf waar je werkt….

6 11 2007
Artemis

Zeven medewerkers bijgekomen? Moet wel zijn dat ze je verschrikkelijk gemist hebben.

Nog maar drie dagen werken en dan is het weer weekend!

7 11 2007
Anoniem

dag afdelingshoofd

ben nu al benieuwd naar je schrijfstuk

1 week later
🙂

7 11 2007
gerda

Sarcasme, inderdaad. Niet van harte, eveneens.

Maar écht gemeend: ik heb het getroffen met mijn job en heb écht geweldig lieve collega’s. En een fantastische werkomgeving.

Maar je capaciteiten moeten bewijzen door met je diploma’s te zwaaien, wat veel mensen menen te moeten doen, stoort me mateloos.
En met de “hiërarchie” binnen een bedrijf (en in onze maatschappij) moet ik ook lachen. Vandaar.

En het bedrijf wordt steeds groter en ik meen dat de groei nog steeds niet gestopt is, dat zou je alleen maar moeten toejuichen, maar ik koos doelbewust om in een klein bedrijfje te werken, terwijl ik nu buiten mijn wil in een anoniemer en groter bedrijf beland ben.

En hoe graag ik hier ook ben, wanneer ik het me morgen kon permitteren bleef ik onmiddellijk thuis. Dat heb ik me gedurende die zeven weken weer eens gerealiseerd.

Maar buiten dat ik de lotto nog niet gewonnen heb, heb ik veel geluk en dat besef ik heel goed!

Maandag vervolg: 1 week later.

Geef een reactie

