bericht van sarah voor simon

23 08 2007

Hoe dikwijls heb ik me al voorgenomen steeds een fototoestel mee te nemen! Niet omdat ik over uitzonderlijk fotografische talenten beschik, maar omdat ik zo dikwijls dingen zie waarvan ik vind dat ze niet met woorden weer te geven zijn.

Deze morgen, ergens op een brug over de E40 tussen Bertem en Sterrebeek een grote spandoek.

‘Simon, ik zie je graag, Sarah”.

Dat vind ik nu romantisch. Zonder veel toeters en bellen, een simpel wit bedlaken met zwarte verf handgeschreven, een schattig hartje erbij getekend. Simon weet wie Sarah is en Sarah weet wie Simon is en al de rest doet er niet toe.

dscn0439.jpg

(foto: Blanche)

Simon, indien je toch niet gepasseerd bent onder de brug, Sarah ziet je graag!

(Tegelijk denk ik ook altijd aan de tragiek die zulke dingen kunnen inhouden, stel dat Simon nu vanuit richting Brussel kwam en Sarah zich vergist heeft van kant, of stel dat Simon net vandaag een slechte dag had en zich ziek gemeld heeft en thuis blijft, of stel dat Simon net vandaag…)

VERLIEFD

Zo gaat het, zo ging het en zo zal het altijd gaan.
Afspreken in cafés op sluitingsdag.
Aan de verkeerde zijde van bruggen staan.
Tussen duim en wijsvinger, als brandende as,
het fout begrepen telefoonnummer.
Parken te nat, hotels te vol, Parijs te ver.
Liefde als een veelvoud van vergissingen.

Onbeholpen woorden als zoëven op zak en
zoveel zin om, los van de wetten
van goede smaak en intellect, te schrijven
dat van de stad waar je elkaar voor het eerst zag,
een plattegrond bestaat, waarop een kus,
die het nauwelijks was, geregistreerd werd.

Eddy van Vliet (1942-2002)


		
Acties

Information

18 responses

24 08 2007
blanche

Dit is intrigerend!!!
Zaterdag in Gent een spandoek achter een vliegtuig gezien : Simon ik zie je graag. Sara
Laat ik daar nu toevallig wel een foto van hebben.
Ik stuur hem naar je mailbox want ik weet niet of ik een foto met een reactie kan meesturen.
Wat mij een buitengewoon mooie liefdesverklaring leek krijgt door jouw verhaal misschien een dramatisch tintje. Gaat dit om een hopeloze onbeantwoorde liefde of weet Sara met haar geluk geen blijf ?
Al iemand een antwoord van Simon gespot?

24 08 2007
gerda

Spannend! Ook in Gent!?

Laat ons nu nog even dromen en geloven in een mooi liefdesverhaal en niet binnen enkele weken ontdekken dat het weer een doordacht geregistreerde reclamestrategie is om druppelsgewijs weer één of ander bekend te maken… ’t Is een trend in de sector…
(zie https://gerdernissen.wordpress.com/2007/03/22/the-truman-show/)

Simon, geef Sarah een teken!

24 08 2007
Herman B.

Hopelijk heeft Simon niet al te lang omhoog gekeken onder die brug, want op de E40 kan dat best gevaarlijk zijn…

Dit ruikt verdacht veel naar de aanzet van een of andere reclamecampagne.

24 08 2007
marion

Bij vtmlive heb ik het spandoek achter het vliegtuig gezien, en ook vanmorgen op de A 12 in Antwerpen.

Naar tschijnt is het actie van een bank … kbc of fortis

24 08 2007
peter

Ah, laat me raden: Simon en Sarah worden binnenkort aangespoord bij bovenvermoemde banken een voordelige lening af te sluiten om hun liefdesnestje te bouwen en de volgende 20 jaar liefdevol af te betalen. Romantisch, hé?

24 08 2007
stien

dat gedicht is magnifiek

24 08 2007
gerda

Godverdomme, (ja, godverdomme!!) het was te denken, moeten ze het nu altijd verpesten…

En het ruikt inderdaad naar onraad: ziehier mijn zoektermen van vandaag:

Dit zijn de zoektermen die werden gebruikt om je blog te vinden.
Vandaag
zoek Bezichtigingen
simon ik zie je graag 9
gerdernissen 7
simon ik zie je graag sarah 3
simon ik zie je graag sara 3
genante situatie 3
drop. jpeg 3
simon, ik zie je graag sarah 2
“ik zie je graag” simon 2
els pynoo naakt 1
“Simon, ik zie je graag” 1

@stien, idd, al jaren één van mijn lievelingsgedichten (en schrijver)

24 08 2007
elinetje

Het is zelfs op radio donna geweest!

24 08 2007
blanche

pfff en daarvoor maak ik mij moe om een foto te maken .
pfff en daarvoor haal jij de mooiste
liefdesgedichten uit de kast.
Voor een bank nota bene !!!!

24 08 2007
gerda

Ja, Blanche, pfff, weeral bij de neus genomen door die stomme reclamemensen…

Pff, geloof dan nog maar eens in iets….

Uitgerekend een bank die met mijn gevoelens speelt…

Klotebanken!

24 08 2007
Menck

Wat er ook van zij: het werkt. Ze hebben ieders aandacht vast.
Is het overigens niet de betrachting van reclamelui om mensen bij de neus te nemen?

25 08 2007
gerda

Blanche, toch bedankt voor de foto, hij staat mooi bij het artikel, en check vooral je mailbox!! Dit krijgt een staartje!

26 08 2007
Bartje

Geen bank blijkbaar, eerder iets voor televisie…

http://www.tv-visie.be/forum/viewtopic.php?t=1026

26 08 2007
gerda

@bartje: bedankt voor de link, de foto van blanche is zelfs al gepikt zonder meer, dat is waarschijnlijk dagelijkse kost op het net, maar IK kan er niet tegen en heb me speciaal daarom geregistreerd op het forum.
Verder heb ik alle interesse voor Simon en Sara verloren als het inderdaad om een Emma-kloon gaat.
Je kan je afvragen wat van de twee kwalen de ergste was: bank of tele-novelle??

11 09 2007
Saskia

Ik kom hier terecht ook door te zoeken op ‘simon sara’ (eerst een spandoek op de brug waar ik woon en dan een groot reclamepaneel waar schijnbaar op gegraffiti’t is…), en ik wil 1 ding kwijt. Wat is erger: bank of telenovela??? Ik heb naar Emma niet echt gekeken, behalve misschien een halve aflevering om te zien wat het was, en ik vond het niks.
MAAR: voor zover ik het weet gaat Veerle Baetens Sara spelen, en verdorie, dat vind ik toch wel een toffe actrice… Dus misschien toch de moeite om het te checken…

13 04 2008
celine

he sara oe is leuk u weer te zien ik zal u graag een keer in het echt zien want ik vint het zo een leuk brograma waneer ga je nu ijndelijk mooi worden zeg sara het is wel bijna gedaan ze en het is zo zo zo mooi waneer ga je terug naar simon hij mis u zo veel en ik vind het veel mooier als je bij simon ben kus celinexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18 06 2008
verbeke vicky

ik heb een vraagje hoe heet simon in het echt aub en ik ben zot van sara ik vindt het zo spijtig da het bijna gedaan is en ik hoop dat het verder gaat da zou ik plezant vinden alle vriendelijke groetjes vicky

7 06 2011
ilse

eey sarah

ik heb een vraagje aan jou .
ik wil ook zo iets doen voor mijn vriend als verassing maar ik weet neit waar ik dat kan doen .
kun jij mij miss helpen

met vriendelijke groet ilse

Geef een reactie

