slechte vibraties

22 08 2007

Ik word zelden heel persoonlijk. Toch kan ik niet tegen small-talk en blabla.
De meeste mensen kunnen daar moeilijk mee om. Wanneer je direct diepgaande gesprekken voert of stellingen poneert ter discussie en niet zegt “slecht weer vandaag”. Ik wil het liever direct hebben over een boek, een film, muziek, het onstaan van het heelal of de situatie in Peru, pakweg… Goeide gesprekken waarin je je mening kan toetsen aan die van anderen en waarin je toch weinig blootgeeft over je persoonlijke levenssfeer. Denk ik.

Toch blijk ik hier meer van mijn persoonlijkheid neer te pennen dan ik zelf besef. En ik ben inderdaad een-zotte-doos, ik kan heel veel onzin uitkramen, maar tegelijk ben ik iemand die constant nadenkt over alles. Constant. En een dubber. En gevoelig, ook al lijkt het niet zo. Soms wou ik een on/off knopje in mijn hoofd.

Dus zaterdag weer grote twijfels, vragen, denken. Ik moest het kwijt. Ook daarover twijfel zelfs. Toch heb ik het geschreven. Ik heb er een nieuwe pagina van gemaakt omdat ik het een tijdje in de belangstelling wil laten staan “groot gelijk?”. Misschien moet er zelfs nog een uitroepteken achter.

Net op diezelfde dag, na het schrijven van dit artikel merk ik: geen spoor meer van Menck. Hangt er iets in de lucht? Maakt de regen ons neerslachtig? Zij wij echt “Aliens van de blog-planeet?” Is er een anti-blog stroming?

Ik weet niet waarom Menck gestopt is, maar uit de posting en het artikel bij Zapnimf toch wat opheldering. En ik kan hem maar één raad geven: lees het “groot gelijk”. En volg vooral het moto!

En kom dan terug.

Acties

Information

7 responses

22 08 2007
Daniel

Ik begrijp je, denk ik. Ook ik pieker me soms een ongeluk, denk heel veel na over de dingen des levens, stel mezelf en anderen voortdurend in vraag. Mijn weblog is op de keper beschouwd een doodschop op het geweten van de lezers… En waarom doe ik dat? Niet omdat het zo leuk is, want het vreet aan mijn energiebanen en het is een pijnlijke vorm van zelfkwelling. Het is sterker dan mezelf en ik heb absoluut geen zin om met het verstand op nul door het leven te gaan. Mijn devies luidt: ik heb of ben liever een zotte doos dan een lege doos.

22 08 2007
blanche

Wat zijn jullie bloggers toch veel bezig met de kwestie “bloggen of niet ?”.
Bloggen doe je toch omdat je het graag doet en je stopt als je geen zin meer hebt.
Zo simpel allemaal. Net als voetballen of een film kijken.

Of is het misschien omdat je ongewild toch een stuk persoonlijkheid publiek maakt dat het jullie bezighoudt?

Wij lezers zien inderdaad stilaan een foto te voorschijn komen van de persoon achter de blog.
Zo sterk zelfs dat het mij 2 maal overkomen is dat ik in het echte leven aan jou dacht. Jaja!
Onlangs , toen ik in Figueres het museum van Dali bezocht en nadien in Valencia , toen ik in de bouwwerken van Calatrava verdronk. Ik vroeg mij af of Gerda van de blog dit al gezien had en en het ook zo mooi zou vinden.

Je kan ook vragen waarom iemand een blog léést.
Bij mij ging het zo.
Mijn zoon was ver weg op Erasmus . Een telefoongesprek verliep meestal alsvolgt : jaaa….neeje…..goe….
Toen gaf ik het commando : “blog!” , wat hij prompt deed en zijn vrienden in andere delen van de wereld volgden zijn voorbeeld.
Zo kon ik virtueel de wereld rond.
Het einde van Erasmus betekende het einde van hun verhalen .
Ik miste ze en zocht vervangblogs.
Blogs waar je al eens een gedachte kwijt kunt zoals de jouwe , blogs waar een aangename interactie ontstaat zoals bij Menck zaliger en blogs waar je niets aan toe te voegen hebt ,maar stilletjes geniet van de vertellingen zoals bij Zapnimf.

Dus ,beste bloggers , stel jezelf niet teveel vragen en blog voor uw en ons plezier zolang het u behaagt.

22 08 2007
gerda

Mooie boodschap, Blanche, niets aan toe te voegen, behalve dat ik Calatrava inderdaad een groot architect vind en Valencia een aantal jaren geleden bezocht!

22 08 2007
sandrissimo

Echte gesprekken, zelfs discussies, er zijn weinig mensen die daar voor open staan, al kan het zo boeiend zijn en leer je er veel uit, vooral over jezelf!

22 08 2007
Frank

Ik heb trouwens ook een hekel aan small talk

22 08 2007
oker

Ja, maar bloggen is toch niet zomaar bloggen merk ik. Het is een product van jezelf, en daardoor aantastbaarder. Maargoed, dat is in feite wat Blanche ook aangeeft door te zeggen dat het net lijkt of ze Gerda zelf kent. Dat rare vreemde en ongrijpbare aan blogs en de relaties die je daarmee met anderen opbouwt, brengt een spanning met zich mee.
Dus bij onzekerheid en twijfel: steek bloggers die je de moeite waard vind een hart onder de riem.

23 08 2007
stien

Een prachtig moto, en een dat ik nog niet kende. Tja, bloggen, ik heb soms ook mijn twijfels en inspiratieloze momenten. Soms heb ik een beetje moeite met het sociale aspect van de zaak, omdat ik merk dat dezelfde mechanismen spelen als in real life. Dat op zich is misschien al de moeite van een blogstukje waard

Geef een reactie

