met de mivb naar het land van kafka

7 08 2007

In november 2006 krijgen we een factuur van MIVB oftewel de STIB en Français. Factuur is foutief opgemaakt, factuur wordt teruggestuurd met vermelding “foutief/geprotesteerd”.

In januari 2007 krijgen we een herinnering voor betaling van betreffende factuur. Deze herinnering wordt teruggestuurd met de vermelding dat de factuur is teruggestuurd en geprotesteerd werd wegens verkeerd opgemaakt.

Eind februari 2007 krijgen we een duplicaat van de (foute) factuur conform met de wettelijke vermelding “Uitgereikt op verzoek van de klant wegens verloren gegaan exemplaar”. VERLOREN! (alles en Français welliswaar)

Duplicaat factuur wordt opnieuw teruggestuurd met kopies van vorige brieven en opmerkingen.

Eind maart 2007 krijgen we een herinnering voor de (nog steeds originele en foute) factuur van november 2006.

Weer wordt alles teruggestuurd met kopies, het bundeltje dikt ondertussen goed aan. Telkens een Nederlandstalige reactie op hun Franse brieven. De laatste keer wordt ook in hoofdletters onderaan vermeld “graag Nederlandstalige correspondentie”.

Vorige week 1 augustus krijgen we dezelfde factuur van november 2006 (dus nog steeds de FOUTE), dit keer in het Nederlands én met de vermelding dat de factuur nog steeds niet betaald is en of we dit zo snel mogelijk kunnen regelen. Ondertussen heeft de factuur echter wel een ander nummer gekregen….

Ik ben aan het einde van mijn Latijn…. Zitten daar gewoon koppige ezels? Of moet ik echt geloven dat er niemand de Nederlandstalige brieven begrepen heeft? Blijven ze nu hardnekkig volharden in het ambtenarencliché, is daar nu nooit eens iemand die zegt, wacht ik ga het nu eens anders doen..

(Zie ook “Leve Electrabel” waarbij ik jullie nog wil laten weten dat ze sinds maart jl. gewoon gestopt zijn met aanmaningen en facturen te sturen. Wel grappig, ik stel me dan voor dat mijnheer/mevrouw Ebru Sahin eens geblaasd of bedenkelijk aan zijn kin gewreven heeft na mijn laatste mail en mijn dossier vertikaal geklasseerd of ergens ver weggemoffeld heeft. Misschien duikt het weer ooit op als er nog eens een nieuweling vol enthousiasme handenwrijvend invliegt…)

Acties

Information

3 responses

7 08 2007
bart

als ik u belgacom mag aanraden: kafka kan nog een puntje zuigen aan hun bureaucratische beginselen.

8 08 2007
Daniel

Niets van aantrekken, Gerda. Het staatsambetantenariaat in Wallonië krioelt van de ééntalige en politiek (lees: PS) benoemde mensen die hun dagen vullen met het sturen en hersturen van dergelijke kafkaiaanse onzin. En het ergste van al: die mensen worden door ons, domme belastingbetalers, onderhouden. Bij het aanhoren van jouw verhaal begin ik meteen weer te denken aan termen als ‘bananenrepubliek’ en ‘apenland’.

9 08 2007
francisvdb

maak je niet druk, het houdt een leven spannend 🙂 ik heb overigens ongeveer hetzelfde voorgehad toen in in Frankrijk woonde met een factuur van EDF die ik al lang had betaald. Uiteindelijk schakelden ze zelf een controlebureau in die de fout wel ontdekte. grappig…

Geef een reactie

