de vrouw en de drie wensen…

31 07 2007

En twee meer…

Kleine dingen waar ik al lang op zoek naar ben maar zo goed als onvindbaar zijn:

  • Een aantal maanden geleden wou ik mijn boek “In het land der laatste dingen” herlezen van Paul Auster. Onvindbaar, dus waarschijnlijk uitgeleend. Sinds die posting bijna wekelijks tevergeefs op zoek naar een nieuw exemplaar. Niet te vinden in de bib, niet in de (vele) boekenwinkels, niet op het net.
  • Aftersun, roman van een verschroeiende liefde” van Jean Paul Mulders. Zelfs bij Roularta books uitverkocht.
  • Een fotoboek waarvan ik helaas zo stom geweest ben de naam niet te noteren. Ik vond het in een boekhandel in Berlijn, maar ik was al beladen met zo’n vijf kilo boeken en zag het niet meer zitten het ook nog mee te sleuren. Heb er elke dag spijt van. Weet op geen enkele manier hoe ik het kan terugvinden, heb geen titel, geen naam, niets. Het enige wat ik weet is dat het vijftig (? ik gok maar wat) foto’s zijn van leefruimtes in een (Oost-Duits) flatgebouw, allemaal van uit dezelfde hoek gefotografeerd en allemaal met zicht op het raam, maar allemaal anders ingericht.
  • De DVD van de Amerikaanse TV-serie over een televisiestation “Beggars & Choosers“, de beste satire die ik ooit zag over de sector waarin ik werk. Op elk personage kon ik gewoon een naam van iemand uit mijn omgeving plakken. Slechts één gelijkgestemde ex-collega kende het ook en was medefan (steevast zaten we vergaderingen te relativeren door naar elkaar het woord “beggar” of “chooser” te gooien waarop iedereen zich afvroeg waarom we samen zo’n binnenpretjes hadden ). Zalig!
    Enkel in een niet-Europese versie te vinden op het net. Wie hier meer van kent en denkt dat ik dat toch kan afspelen, help!
  • The politician’s wife“, een geweldige dramareeks uit 1995 met Trevor Eve (Waking the Dead), Juliette Stevenson (van het grappige en ontroerende “Truly, Madly, Deeply”) en Minnie Driver. Niet te vinden tenzij volgens mij ook in een versie die we in Europa niet kunnen bekijken.

(Valt het op dat ik volgende maand jarig ben, is dit ruimschoots op tijd?…)

Acties

Information

5 responses

30 07 2007
blanche

Mooi zo , een vrouw die met 3 kleine dingen en twee meer tevreden is . Helaas, 3 keer en twee meer helaas ,ik heb mijn la opengetrokken en niets gevonden dat je wensen kan vervullen .
Toch een gelukkige verjaardag gewenst.

31 07 2007
Menck

Check this out voor één van je wensen:

http://www.dickzandbergen.nl/catalogi/Vertaalde%20literatuur%2024%20(mei%202006)%20-%20nrs.%20E29-K71.asp

(Ik hoop dat dit een aanklikbare link is. Zoniet: kopiëren en plakken in je adresbalk.)

1 08 2007
gerda

Bedankt Blanche! En Menck, hoe komt het dat jij dat vindt en ik niet! Alvast ongelooflijk bedankt, bestelling is de deur al uit!

2 08 2007
Artemis

Zijn die boeken moeilijk te vinden, zeg!
Ik had je ook graag willen verrassen.
Geniet van je vakantie!

4 08 2007
gerda

Zie je wel hoe moeilijk: deze morgen in mijn mailbox:

“From: zandhes@xs4all.nl
Subject: Re: Bestelling via internetformulier
Date: 3 augustus 2007 21:20:23 GMT+02:00
To: gerda@xxxxx.be

Geachte mevrouw XXXX,
Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat het door u gewenste boek reeds verkocht is.
Vriendelijke groet,
Dick Zandbergen”

Potverdekke!!

Geef een reactie

