to buy or not to buy

2 07 2007

Ik heb een gat in mijn hand.

Ik geef graag geld uit. Cd’s, DVD’s, boeken, kleren en vooral schoenen. Het loopt uit de hand.

In de rubriek kopen/niet kopen van Oscar van den Boogaard in de Standaard las ik echter een tijd geleden een goede tip: koop (!) een mooi schriftje en zet er in prachtige letters “Niet gekocht” op.

Telkens wanneer je de ondwingbare behoefte voelt om iets te kopen, neem je een foto van het object in kwestie. Dat plak je in het boek, met subjectieve beschrijving en prijs. Doorblader dit schriftje regelmatig. Je zal ontdekken dat je na een tijdje veel dingen helemaal niet meer zo aantrekkelijk vindt of de nood voelt om ze in je bezit te hebben.

Ik vond dit een grandioos idee, en heb me dus alvast een heel mooi schriftje aangeschaft.

Eén probleem: moet ik me nu eerst nog een gsm met fototoestel kopen (!), ik kan toch niet de hele dag met een camera rondsleuren….

Acties

Information

One response

2 07 2007
Menck

Camera’s in gsm’s zijn waardeloos. Als je het dan toch klein wilt houden, schaf je je veel beter een compactcamera aan. Die laat je desnoods zo in je jaszak glijden. Bovendien schieten die dingen tegenwoordig voortreffelijke plaatjes.
O ja: CD’s en DVD’s zijn ook mijn dada. Kleren en schoenen totaal niet. Ik heb dus veeleer een gleuf in mijn hand. 😉

Geef een reactie

