foei de standaard!

11 05 2007

Ik wou net onderstaand bericht posten, zonder meer. Een onmiddellijk in het oog springende, zelfs stekende spellingsfout:

“Dit rolde in mijn mailbox, met een koei van een taalfout, en dat van een “kwaliteitskrant”?!
From: DSNieuwsbrief@standaardmail.be
Subject: Kies07: weet op wie u stemt, Haal een thuisbioscoop in huis, Potter-fans boos over borstvergroting, Blair feleciteert Sarkozy op Youtube
Date: 11 mei 2007 12:54:58 GMT+02:00

Echter, toen ik het wou publiceren, dacht ik bij mezelf, ik zoek het toch even op, “feleciteren”. Niks in het groene boekje, niks in Van Dale, dus ik had het toch goed voor…

Toen ik het woord echter intikte op google kreeg ik in eerste instantie:

Bedoelde u: feliciteren

maar tegelijkertijd kreeg ik tot mijn verbazing ook 2.910 resultaten met “feleciteren”. Heb ik het nu zo verkeerd voor en ben ik niet meer bij met de nieuwe spelling of hebben al deze mensen een fout geschreven op hun webpagina? Help!

 

 

Acties

Information

4 responses

11 05 2007
11 05 2007
Tom

Ik heb je taalvraag overgenomen om Taalkoeien. Een heeel korte samenvatting is “vocaalreductie”.

11 05 2007
SveN

Uiteraard is het feliciteren en zijn idd al die duizenden anderen dom.

12 10 2007
Christoph De Preter

iedereen weet toch dat het feleceteren is!!!!

Geef een reactie

