en hup twee drie

6 05 2007

Ik beken, ik ben gezwicht. Ondanks mijn fulmineren tegen Evy Gruyaert. Ondanks het feit dat ik me voorgenomen had nooit ofte nimmer nog het woord “fitness” uit te spreken, laat staan te beoefenen.

Ik heb een fitnesstoestel gekocht. Ja. Ik ben bezweken onder de druk van mijn omgeving. Vrienden en kennissen die zich massaal gaan aftrainen in het fitnesscentrum of zich het hart uit het lijf gaan lopen in het park onder begeleiding van Evy. Dat ik ook maar eens opnieuw iets moest gaan doen. Dat ik me zo goed zo voelen. En nu ik al vijf maand rookvrij was, dat het veel beter zou lukken.

En me dan nog bij deze aankoop laten beïnvloeden door een reclame in een “damesblaadje”. Ik, die beweer dat ik me nooit laat leiden door reclame of er nooit tot kopen door aangezet word. Maar op zoek naar een passend toestel (Ok, ik zal dan maar eens iets gaan doen…) stootte ik op dit fijne instrument en na wat verdere informatie gezocht te hebben op het net zag het er inderdaad zo goed uit als het in het blad afgeschilderd werd. De resultaten klonken veelbelovend, ik was verkocht en heb gekocht.

Je houdt het niet voor mogelijk wat het toestel allemaal aan het werk zet. En met weinig moeite, dat sprak me het meest aan. Twee keer twee minuten per dag (!!) en zesentwintig spiergroepen, goed voor honderden spieren, worden aan het werk gezet en aangesterkt en tevens wordt de doorbloeding gestimuleerd. Het resultaat zou verbluffend zijn. Na twee maand moet je slecht nog twee tot drie keer per week de oefeningen doen om het resultaat, dat dan al bereikt is, te behouden. Daarbij was het toestel nog esthetisch verantwoord, nam weinig plaats in en was overal mee te nemen.

Vrijdag heb ik dus mijn fitnesstoestel ontvangen. De postbode heeft het in een discreet pak bezorgd. Het ziet er geweldig uit en ik ben al direct enthousiast begonnen met flink te oefenen. Het is echter zeer vermoeiend, goed dat maar twee maal twee minuten per dag volstaan. De oefeningen moeten ook zeer geconcentreerd uitgevoerd worden en ik voel de spieren! Door het besef dat ik eindelijk ook iets aan mijn conditie doe vind ik me er als een echte sportvrouw uitzien wanneer ik aan het oefenen ben. (E. zegt dat ik er eerder uitzie als een karper op het droge.)

Dus vrienden en collega’s, eat your heart out, binnenkort zie ik er het beste uit van ons allemaall! (En zie hier het bewuste toestel.)

(Vreemd, er staat in de gebruiksaanwijziging: “Waarschuwing: niet gebruiken in de auto”. “Ah, waarschijnlijk is dat gevaarlijk omdat de mogelijkheid bestaat dat je het zou inslikken wanneer je flink moet remmen of een ongeluk krijgt… ” merk ik op. “Neen,” antwoord E. “als je dat in je auto gebruikt begaan alle andere chauffeurs die dat zien ongelukken!”)

Acties

Information

5 responses

6 05 2007
Menck

Hahahaaa. Goed gelachen toen ik het toestel uiteindelijk te zien kreeg. Et voilà: daarmee heb ik zowaar 15 spieren in gang gezet.

6 05 2007
smiling cobra

Toegegeven … ik had heel wat anders verwacht. Het ziet er een beetje een marteltuig uit, maar ja … zijn fitnesstoestellen dat niet allemaal?

7 05 2007
Nagolore

E. heeft dat goed gezien…
Oppassen dat je geen zeemeermin wordt met ‘karper-look’.
Ik heb een vriend die dat toestelletje wat té intensief placht te gebruiken…hij treedt nu op als ‘breedbekkikker’…

8 05 2007
nel

Ik ben van nature een scepticus, dat is algemeen geweten. Maar als je mij voor dit tuig een uitleg kan geven die maar enigzins van ver een beetje wetenschappelijk is, wil ik er maar al te graag in geloven en ga ik me er als de bliksem ook een aanschaffen!

p.s. ik ga dat wel stiekem doen, zodat ik het hoongelach van mijn huisgenoten niet hoef te trotseren

9 05 2007
zapnimf

Zucht.

Geef een reactie

