kunstobject

19 04 2007

Eindelijk! Ik zit in een kunstproject! Ik vraag me elke keer af hoe mensen daar in terecht komen, in fotoreeksen, in filmpjes, in video-projecties… Wel ik weet het nu.

Op het museumplein werd ik vandaag aangeproken door een man; hij zei kunstenaar te zijn en was bezig met een kunstproject.  Hij vroeg of ik daar wou aan meewerken. Jaaa, natuurlijk! Met veel plezier wou ik een kunstobject worden! Helaas was mijn euforie van korte duur, ik denk dat mijn deelname welgeteld dertig seconden duurde. Ik moest gewoon op een afgetekend plekje gaan staan en dan werd er een foto genomen.

Even, heel even dacht ik nog, nu zal hij zeggen: “Je kan dit kopen voor 20 eur, Souvenir aus Wien”, maar neen, na een babbeltje en wat uitleg bleek het wel heel echt te zijn en ging het wel degelijk om een “echte kunstenaar” en een echt kunstproject. Er werden foto’s genomen de hele week tussen 12 u en 15 u op exact dezelfde plaats. Met deze foto’s wil hij de veelvoudige mogelijkheden van samenleven tonen. Voilà, en ik ben er nu één van.

Het werk verschijnt in januari op zijn website, de kunstenaar heet Helmut Küblböck.

Acties

Information

3 responses

20 04 2007
delaru

mensen die je kennen weten echter dat je niet op een foto moet gaan staan om een “kunstwerk te zijn”; elke dag krijgen we wel een “performance ” te zien of te horen….

20 04 2007
nel

oef! ik was al bang dat het Spencer Tunick was!

23 04 2007
zapnimf

Toeme, nel is me voor met mijn commentaar.

Geef een reactie

