drie keer goed (maart)

5 04 2007
  • Loreena Mc KennithAn Ancient Muse

    Wie mijn blog tot nu toe wat gevolgd heeft en al ietwat kennisgemaakt heeft met mijn muziekkeuze zal misschien verbaasd zijn dit hier te zien. Ik ben geen geitewollensokkentype, geen studentikoos type (nooit geweest) en geen alternativo (wat ben ik dan eigenlijk) maar toch heb ik minstens al 10 jaar maar liefst vier (en dit is de vijfde) CD’s van deze Canadese zangeres, songschrijfster, harpiste en pianiste. En ik vind ze schitterend. En ik vind Kate Bush niks, voor degene die zouden parallelen leggen. En ik zeg hier niks méér over, voor wie ze niet kent, luister en kijk!

  • Tori Amos –  The Beekeeper
    Ik weet niet meer precies – volgens mij moet het 1993 geweest zijn – maar wel haarscherp het eerste optreden van de toen nog volslagen onbekende Tori Amos in Passage 44 in Brussel.  Klein zaaltje, intiem optreden. Had ik voordien niet zo voor vrouwelijke singer-songwriters, sindsdien kan ik me niet meer herinneren méér onder de indruk geweest te zijn van een vocaliste.  Ongelooflijke indruk heeft ze op mij gemaakt en sindsdien ben ik haar blijven volgen, met een dipje in 2004-2005 – alhoewel ik niet direct meer weet hoe dat precies kwam – en heb ik zowat al haar CD’s behalve die uit deze periode.  Dit is dus deze maand goedgemaakt en kijk, meteen vraag ik me weer af waarom ik deze geweldige zangeres en pianiste toen uit het oog verloren ben.  Ze is bij mij weer helemaal terug! (En ook hier wil ik GEEN vergelijking horen met Kate Bush!!)

  • Sufjan StevensThe Avalanche

    Sinds de aanschaf in januari van zijn CD-box kan ik niet snel genoeg al de eerdere CD’s van dit genie in huis halen!  Sufjan staat hard te dringen om een plaatsje in te nemen in de top van de  artiesten wiens CD’s ik zou meenemen naar een onbewoond eiland.  Waarom, tja, hoe beschrijf je zoiets?  Ik zou zeggen, kopen die handel en zelfs luisteren! (Met alweer een kunstig CD-hoesje!)

Acties

Information

Geef een reactie

