het verhaal van de autokrik

1 04 2007

Binnenkort krijgt ook ons bedrijf (eindelijk) een blog. Voor een media-bedrijf wordt dit wel hoog tijd. (Kan dit nu al beschouwd worden als kritiek?)

Ik geef me natuurlijk graag op als vrijwiliger om hiervoor te schrijven. Maar, hoe ga je eigenlijk om met een bedrijfsblog? Ik bedoel maar, zo dikwijls wil ik op deze persoonlijke blog gerdernisjes over het werk posten maar dan bedenk ik ineens: dit kan of mag niet, dat is bedrijfsgeheim. Af en toe vind ik een voorval zo grappig dat ik het niet kan laten (zie o.a. “big brother is watching you” en “aftrekbare benzine”) maar dan probeer ik zo vaag mogelijk te blijven. Er is trouwens geen enkele collega die van het bestaan van deze blog afweet. (En als dat wel zo is en je dit leest, kan je dan stante pede reageren?!!)
Kan je op een persoonlijke blog vertellen dat er binnen het bedrijf een koffiemachinepolemiek aan de gang is? Dat je baas aan de tenen peutert aan de telefoon zijnde met een belangrijke klant? Dat je collega met laptop op schoot en voeten op bureau voor je neus zit te werken, net of hij thuis zit?

photo-31.jpgphoto-13.jpgphoto-26.jpg

Kan dat dan sowieso op een bedrijfsblog? Beschouw je dat enkel als een goede manier om reclame te maken voor de dingen die binnenkort op TV of bioscoop komen? Vertel je setverhalen? Versla je filmpremières? Leg je uit hoe een commercial in elkaar zit? Geef je iets over de interne keuken bloot? Wie is geïnteresseerd in babyverhalen en vakanties van collega’s? Mag je kritiek geven op een in huis geproduceerd TV-programma of een slecht reclamefilmpje? Kan de blog gebruikt worden voor afrekeningen onder collega’s? Of wordt het één hoera-geroep? Schrijf je die stukjes voor de bedrijfsblog dan op het werk of toch ook maar in je vrije tijd? Kunnen bepaalde dingen die je schrijft tegen je gebruikt worden? Worden er op voorhand regels vastgelegd binnen het bedrijf? Bestaat hier arbeidswetgeving over?

Moeilijke afwegingen. Zou ik tout court wel schrijven met zoveel onopgeloste vragen?…

Mevrouw Protut, help!


Acties

Information

3 responses

4 04 2007
kaat

Allemaal zeer terechte bedenkingen, maar wat heeft die autokrik daar dan eigenlijk mee te maken?

5 04 2007
mevr Protut

Geetje toch, Ik heb je!!
Kijk eens goed welke datum boven je blogje staat!
Aprilvis!
Een grapje op de werkvloer moet altijd kunnen, bevordert de collegialiteit en de sfeer zit er onmiddelijk goed in!
Ons Geetje is er natuurlijk met open ogen ingelopen, haar naam als eerste spontaan op de vrijwilligerslijst, zo kennen we haar! Zeg, je hebt je toch niet te veel zorgen gemaakt, hoop ik, haha!
Maar dat incidentje met die autokrik, daar zou ik toch niet meer over beginnen, beste G. Tenslotte is respect voor mij als vloerverantwoordelijke vrij belangrijk voor de efficiëntie binnen het bedrijf.
Zullen we dat afspreken?

collegiale ‘blog’groetjes van mevr Protut

5 04 2007
Frankie loosveldt

Ik vind dit allesbehalve, zelfs al zou het een aprilvis zijn, waarom heb ik hier dan weer die mail niet gekregen om deel te nemen aan de blog? Wordt mij dat van die autokrik dan nog steeds kwalijk genomen? Ik zeg het hé, dat gaat hier nog slecht aflopen, dat gaat hier niet goed, ik zeg het u!

De Frankie

Geef een reactie

