loop! zing! vecht! huil! bid! werk! bewonder!

27 03 2007

Evy Gruyaert, wil je aub stoppen met me er op te wijzen dat ik moet lopen! Zwemmen! Fietsen!

evygruyaerts31.jpg

Stop met me aan alle kanten om de oren te slaan met het boek met de grote titel in gebiedende wijs: Loop!

Wel, ik heb geen tijd. Maar ik heb vooral geen zin. Ik heb tien jaar lang vier keer per week tien km gelopen en dat moet volstaan voor de rest van mijn leven. En als ik tegenwoordig door het bos stap, wandel, relax, dan doe ik dat zeker niet met oortjes in en al podcasten.

Ik heb wel wat anders te doen. Ik moet werken, ik moet avondschool volgen, ik moet muziek ontdekken en beluisteren, ik moet naar concerten en theater gaan, ik moet trippen naar cities, ik moet films bekijken, ik moet tv kijken, ik moet tuinieren, ik moet lezen, ik moet schrijven, ik moet quality time (gruw gruw wat een woord) doorbrengen met mijn familie en vrienden.

Ik denk dat dit volstaat. En dit doe ik tenminste allemaal graag. Ik mag al niet eten, niet drinken en niet roken (o wat mis ik dat, gegarandeerd, ik begin opnieuw op mijn zeventigste) dus ik vermijd wel zoveel mogelijk dingen te doen die ik niet graag doe.

En aan alle anderen in mijn omgeving, ik wil het niet horen hoe gezond het is en hoe jullie het opbouwen (“dat gaat verbazend goed” ja dat weet ik!) en hoe goed jullie zich voelen na gelopen te hebben.

Stop ermee! (trouwens, jullie worden allemaal te mager, nè!)

Acties

Information

6 responses

27 03 2007
Nagolore

Midas Dekkers schreef een boek; “Lichamelijke Oefening” en hij deed dat goed…
Beslist eens lezen! – het zal wellicht een vera
Ga ook es naar: http://www.midasdekkers.nl

grts

27 03 2007
Nagolore

….op’t verkeerde gedrukt…en berichtje vertrokken…
maar om volledig te zijn:
Beslist eens lezen! – het zal wellicht een verademing zijn hém daarover eens aan het woord te ‘horen’.

Grts.

27 03 2007
zapnimf

Een mens naar mijn hart, jij!

Lopen dient tot niks, voor je het weet hol je jezelf toch maar voorbij… ook niet gezond!

27 03 2007
Menck

Hahaha, goed verwoord, verdorie!

27 03 2007
nel

Ja, een heerlijk man, Midas Dekkers. Wie zijn wij om hem tegen te spreken nietwaar?

27 03 2007
Artemis

Och, rek gewoon die vruchten van die tientallen kilometers. Ze gaan nog een tijdje mee.

Geef een reactie

