i will follow you

18 02 2007

Mijn wagen is aan vervanging toe. Gelukkig moet ik zelf geen nieuwe kiezen. Gelukkig, omdat ik ten eerste geen keuzes kan maken en ten tweede, geen interesse in en verstand van auto’s heb. Neen, ons bedrijf rijdt met een merk dat blijkbaar goed bij het imago past en dus zal het dat worden.

Gisteren even bij de dealer langsgeweest om het model in kwestie te bekijken. De verkoper gaf me nog een foldertje mee met alle details en de inbegrepen opties aangekruist. Dat wou ik thuis toch even rustig bekijken: 1,9 JTDm 16 V 1919 cc 136/150 pk 100/110 kw (190) euro 4 etc. Cijfers waarvan autoliefhebbers misschien lyrisch (of helemaal niet) worden, maar die voor mij niets betekenen. Early Crash Sensor, elektronische stabiliteitsregeling, bi-xenon koplampen, cruise control, Blue&me, GPS met “bird view” display, LMV met 215/55 banden. Chinees voor mij.

Toen stootte ik echter op een intrigerende optie: “Follow me home”. Wat zou dat kunnen zijn, vroeg ik me luidop af. Waarop E., mijn rijstijl en oriëntatievermogen kennende, heel nuchter repliceerde: “Dat is een klein oranje signalisatie-autootje met zwaailicht en sirene dat je erbij krijgt en dat steeds voor je uit rijdt om je de weg naar huis te wijzen”.!


Acties

Information

Geef een reactie

