drie keer goed (januari)

14 02 2007
  • Sufjan StevensSongs for Christmas

    Eén van de laatste ontdekkingen die mijn neefje in 2006 enthousiast met mij kwam delen. Een naam die me eerder daarvoor totaal onbekend was. Had hem een paar keer beluisterd, maar een CD van hem was zo nog niet direct te vinden. Tot begin deze maand: in de Fnac stond deze CD box te blinken. Had gelezen dat de songs nu niet direct schitterend waren, maar dat het wel geweldig de evolutie weergaf waar Stevens doorheen gegaan was. Toen ik echter het doosje in mijn handen had was ik verkocht. Ik kan er niet aan weerstaan, daarom ook dat ik nooit nummers download. Ik moet het boekje hebben, ik moet de hoes zien, waaraan meestal heel hard gewerkt is. En dit is zo een juweeltje. Een doosje met vijf cd’s met schitterende hoesjes, een “songbook and other stuff” en kleefplaatjes! Zelfs als het niet van uitmuntende kwaliteit was, was dit alleen al de reden om het in huis te halen. En de inhoud, wel kerstliedjes meezingen nà kerstmis met een groot talent als Sufjan Stevens kan niet slecht zijn, toch?

  • CatpowerWhat would the community think

    Sinds ik vorig jaar Chan Marshall ontdekt heb, kon ik niet snel genoeg al haar cd’s in huis halen. Dit is voorlopig de oudste uitgave van haar die ik te pakken krijg. Een CD van 1996 en dat is er aan te horen. Haar prachtige stem is er, maar de nummers zijn minder sterk en zelf komt ze ook nog niet al te zelfverzekerd uit de hoek. Het was ook nog wachten op een goede producer om haar talent tot zijn recht laten te komen. Minder aanstekelijke en ontroerende nummers dan op haar latere cd’s (“Free” blijft voor mij de beste, beter dan “The Greatest”, die ik nochtans ook schitterend vind). Maar toch een goede aanwinst voor mijn cd-collectie.

  • Erykah BaduBaduizm Live

    Een cd uit 1996 maar dat ligt geheel aan mijn strategie. Alhoewel Madame Badu niet de eerste de beste is, en ze erg kan smaken staat ze toch niet in mijn top 10. Bij elk bezoek aan de platenboer kijk ik echter bij deze voor mij mindere goden en vind ik steeds wel iets. Zoals nu, deze stond in de aanbieding voor 5 eur. Als dat geen koopje is! Mooie muziek en een prachtige stem, goed behang bij bezoek op late uurtjes. Maar niet voor elke dag.


Acties

Information

Geef een reactie

