“waarom mag een informatiezender niet leuk zijn?”

8 10 2007

“250 klachten op 650.000 luisteraars, dat valt goed mee” zegt Isabelle Baele, topvrouw van alle “verdiepende” netten van de VRT aka jong talent, in De Morgen van vrijdag 5 oktober jl. Was het dan teveel moeite om die 250 mensen (waaronder deze dus) een antwoord te sturen?

“De reacties die je leest in opinieteksten en lezersbrieven zijn volgens mij nogal eenduidig. Ontevreden mensen kruipen nu eenmaal sneller in de pen, maar wat je daar leest is niet dé mening van de luisteraar. Om die reden hebben we ook het algemene Radio1 internetforum afgesloten.”

Goed gezien natuurlijk, snoer ze gewoon de mond, de ontevredenen der aarde… quantité négligeable

Verder stelt ze het zeer verhelderend: “Wat heel positief is, na een maand zien we dat de stroom van reacties stilaan is opgedroogd. Er komen nog twee, drie mails per dag binnen van luisteraars. Mensen zijn gewoontedieren.”

Deze ik-steek-mijn-kop-in-het-zand-techniek staat volgens mij als hoofdvak geprogrammeerd in diverse communicatie- en media-opleidingen, onder het motto “Doe wel en zie niet om“. Dat er ondertussen gewoon een aantal mensen afgehaakt hebben van o.a. het gepensioneerdenprogramma Peeters&Pichal komt niet in haar op? Dat er een aantal ervaren en getalenteerde Radio1-stemmen gemist worden en dat net “the right man on the right place” een echte managmentskwaliteit is ziet ze over het hoofd?

Een fragmentje uit de schitterende parodiërende serie van Stephen Fry “Absolute Power” (die niemand zag?). De nagel op de kop.

“(..) Not that I listen to my own network of course (…)”

Is zij trouwens nog altijd de levensgezellin van Marc Coene? (Dit geheel terzijde)

 

 

Acties

Information

3 responses

15 10 2007
Het Grote Verlangen » Blog Archive » Jef Neve trio

[...] met slechte ontvangst. En dat in tijden van breedbandinternet … Maar ik zal mijn grieven maar niet emailen naar Radio 1 zeker [...]

8 12 2007
stamelen en stotteren « blog der zuchten

[...] Isabel Baele, alstublieft, kun je Annelies terug naar TV schoppen – daar heeft ze het gepaste mooie snoetje voor – en Gilles naar de toog van de kantine van de VRT. Kun je “De ochtend” overlaten aan Roger, Peter, Paul, Pascal, Koen en alle mooie stemmen die de radio tegen mijn verwachting in toch nog rijk is! Zij verdienen een ereplaats en bij de radio is dat ‘ s morgens! Mijn oren en mijn humeur zullen u dankbaar zijn! « dilemma [...]

22 05 2008
de ultieme verzuchting « blog der zuchten

[...] Eva Deroovere die ze beter een Orpheus in haar strot zouden persen of nog beter dat door mij, malcontente uitzondering, zouden laten doen en dat dan misschien kunnen filmen voor Man bijt hond of de Rode loper [...]

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

